2016. november 15., kedd

Kendrick Lamar

Ő az, aki Snoop és Dre szerint a New King of West Coast. Bár ezt marketingfogásnak is lehetne értékelni (és nyilván van is benne igazság), de mentségükre legyen mondva, hogy ezt kb. egy évvel azelőtt tették, mielőtt aláírt volna a Aftermath kiadóval. Tény, hogy úgy kezeli mindenki, mint a west coast aktuális arca, aki már nem csak a jövő de a jelen is. Kendrick Lamar.
Forrás: http://ontheblacklist.net/


Eddig nem mondom, hogy kerültem, de mindenesetre nem törekedtem rá, hogy mindenáron meghallgassam a zenéjét, de megindokolni nem tudnám miért. Nem is tudtam róla sokat. Mondjuk a hozzá hasonló mai (értsd mostanában befutott) sztárok élete a közösségi oldalakon való jelenlétüknek köszönhetően gyakorlatilag napról napra dokumentálva van már a wikipedia-n is, így sok újat nem tudnék róla írni. Ez is benne van a wiki-ben, de én egy interjúban hallottam tőle a sztorit, hogy 8 éves volt, amikor az apja szólt neki, hogy pár utcával odébb épp Dre és 2Pac forgatnak klippet, menjenek már ki. Kimentek és persze ott volt az egész környék, mamik, papik, gyerekek mindenki és nézték, ahogy Tupac-ék W-t formázva az ujjaikkal tolják a California Love-ot a kameráknak. Ez elég meghatározó élmény volt Kendrick számára, amit nem is csodálok.
Szóval végül rászántam magam és végighallgattam az eddig megjelent 3 albumát. Egyedül a túl sok lassú, az ereimet felvágom közben hangulatú számokkal telítődők időnként, de el kell ismerni, hogy tehetséges gyerek. Zenéjével és főleg mondanivalójával messze kiemelkedik a művésztársak közül.
A szokásos rapper karrier indulás (mixtapek, vendégszereplések, lokális ismertség megszerzése) után 2011-ben jelent meg első komolyabb anyaga Section.80 címmel.


Kezdeti munkásságával mint már fenti is említettem gyorsan felhívta magára Dr Dre figyelmét, aki meg is kínálta egy szerződéssel, amit nem szégyellt elfogadni, így második albumát a good kid, m.A.A.d city-t már az Aftermath-nél adta ki 2012-ben.


A m.A.A.d city-ről egyébként érdemes megnézni a koncertfelvételeket is. Beszarás mekkora tombolások vannak rá.
A második lemez már meghozta számára a kellő ismertséget, hozzáteszem nem érdemtelenül. Karrierje eddigi fénypontja azonban még hátra volt, mert a 2015-ben megjelent harmadik lemezét a To Pimp a Buttefly-t a szakma egy Grammy Díjjal jutalmazta, amivel abszolút a csúcsra ért. Nem csoda, mert zeneileg is egy elég összetett és tökéletes anyag.


Minél többet hallgatom, annál inkább meggyőz. Várom a következő albumát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése