2015. szeptember 6., vasárnap

Ajánló - SOMETHING FROM NOTHING: THE ART OF RAP

Pár napja a rap.about.com -on láttam a 25 Best Hip-Hop Films Streaming on Netflix Now válogatást. Találkoztam sok ismerős anyaggal, de pl. Ice-T 2012-es dokumentumfilmje a Something for nothing: The art of rap még új volt nekem.
Szerencsére a youtube-on is fent van, így gyorsan meg is néztem. Ajánlom mindenkinek, aki bele akar tekinteni a hip-hop világába kicsit mélyebben is. Nincsenek benne régi felvételek csak interjúk jobbnál jobb MC-kel és producerekkel, akik sztorizgatnak és mellé egy-egy freestyle-t is elcsattintanak. Lord Jamar, Grandmaster Caz, Melle Mel, KRS One, Immortal Technique, Nas, Dj Premier, Rakim, Dr Dre, Snoop és még sok más parádés előadó majd' két órán keresztül vezet minket a keleti parttól Detroit-on és Chicago-n át a nyugati partig. Szerintem jó anyag lett, de azért van hiányérzetem.
Méltatlanul kihagyta Ice-T belőle a déli vidékeket, Atlantát, Houstont ahol azért az Outkast, Goodie Mob, UGK, Getto Boyz, hogy csak néhányat említsek megtöltenek pár oldalt a hip-hop történelemkönyvekben.
Ugyanígy hiányolok belőle pár MC-t a feldolgozott vidékekről is, például Masta Ace-t vagy LL Cool J-t, de Too Short vagy éppen Warren G is bőven helyet érdemelt volna.
Persze simán az is lehet, hogy ők pont nem vállalták a szereplést.
Ettől függetlenül amit kapunk az teljesen rendben van. Úgy álltam neki, hogy nézek belőle fél órát, aztán másnap folytatom, de nem tudtam abbahagyni és végignéztem egyben.

Tegyétek ezt Ti is!



Forrás: http://clizbeats.com/


Mondjuk az nem értem, hogy egy ilyen anyag borítóján mit keres Kanye West, de valószínűleg egy Melle Mel, Lord Jamar vagy Lord Finesse fotóval kevésbé lenne eladható. Csak erre tudok tippelni... :)

1 megjegyzés: